bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2021 | baten 2021 | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 |
personeel | 6,3 | 0,0 | 6,6 | 8,0 | 8,0 | 8,0 | 8,0 | 8,0 | ||||||
inhuur | 1,5 | 1,5 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | |||||||
inkoop | 3,4 | 1,9 | 1,7 | 1,8 | 1,8 | 1,8 | 1,7 | |||||||
subsidieontvangst | 2,4 | 0,2 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
overig | 0,0 | |||||||||||||
voorziening | 0,0 | 0,0 | ||||||||||||
totaal | 11,2 | 2,4 | 10,0 | 0,2 | 9,9 | 0,1 | 10,1 | 0,1 | 10,0 | 0,1 | 10,0 | 0,1 | 9,9 | 0,1 |
Met dit geld betalen we personeel. Het gaat om ca. 100fte. Deze medewerkers doen de uitvoering van de inkomensregelingen en maken beleid. Het gaat om de volgende inkomensregelingen:
De medewerkers houden zich bezig met het toetsen van uitkeringen, het controleren op fraude en gesprekken voeren met de bijstandontvangers. Daarnaast werkt een deel van de medewerkers aan het uitbetalen van de uitkeringen en bijvoorbeeld aan het terughalen van te veel betaalde uitkeringen bij de bijstandsontvanger. Het personeel werkt ongeveer voor 90% aan uitvoerende taken en voor 10% aan beleidstaken. Daarnaast maken wij inkoopkosten. Bijvoorbeeld voor het Zelfstandigenloket Flevoland. Zij adviseren en ondersteunen ondernemers bij het Besluit bijstand zelfstandigen. Verder maken wij nog kosten voor ICT. Dit is nodig om het werk goed te kunnen doen. We ontvangen ook inkomsten. Dit is een bijdrage van gemeenten in de regio Flevoland voor de uitvoering van de sociale recherche Flevoland. Zij zijn gespecialiseerd in het opsporen van fraudezaken, zoals zwartwerken. De uitgaven die we hiervoor doen vallen onder inkoopkosten. |
---|